Miten tulla uskoon_auringonlasku

Miten tulla uskoon?

Tunnet ehkä kertomuksen tuhlaajapojasta? Poika pyysi osansa perinnöstä ja lähti maailmalle. Tarina päättyy siihen, että poika palaa kotiin takaisin omaisuutensa tuhlanneena ja nälkäisenä – jos isä ottaisi työntekijäkseen ja saisi näin syödäkseen. Yllätyksekseen poika kuitenkin huomaa isänsä juoksevan vastaan toivottaakseen hänet tervetulleeksi kotiin.

Olemme kaikki tuhlaajapoikia, syntisiä, jotka tarvitsevat isän anteeksiantoa päästäksemme takaisin kotiin. Yhtä lailla Taivaallinen Isämme odottaa meitä kotiin, ja mahdollistaakseen kotiinpaluun, hän lähetti ainoan poikansa, Jeesuksen Kristuksen, jotta pelastuisimme.

Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.” (Joh. 3:16-18)

Uskoontuloksi kutsutaan tapahtumaa tai prosessia, jonka seurauksena ihminen saa sisäisen luottamuksen siitä, että hän on Jumalan lapsi ja että hänen syntinsä on annettu anteeksi. Tätä kutsutaan myös uudestisyntymiseksi. Tärkeintä uskoontulossa on se, että ihminen vastaanottaa uskossa Jumalan tarjoaman pelastuksen.

Uskoontulo on kuin tarttuisi Jeesuksen käteen

Voit rukoilla vapaasti esimerkiksi näillä sanoilla:

”Jeesus, minä uskon, että sinä kuolit ristillä ja nousit kuolleista, jotta minäkin voisin pelastua. Tunnustan, että olen tehnyt syntiä Jumalaa ja lähimmäisiäni vastaan. Pyydän, että annat kaikki syntini anteeksi ja lahjoitat minulle voiman uuteen elämään. Haluan ottaa Sinut vastaan henkilökohtaisena Pelastajanani. Tule asumaan minun sydämeeni ja tee minut Jumalan lapseksi. Auta, että voisin koko elämäni elää sinun yhteydessäsi ja pääsisin kerran luoksesi taivaaseen.”